Volgend artikel Vorig artikel

Verminderde dienstverlening Leidschenveen/Ypenburg identiteitskaart en paspoort aanvragen gemeente Den haag


Geplaatst op 25-03-2019 08:14
Zojuist wilden we een identiteitskaart aanvragen voor onze zoon en we kwamen erachter dat bepaalde dienstverlening van de gemeente wordt gecentreerd op een aantal locaties. De dichtstbijzijnde mogelijkheid voor het aanvragen van een id kaart of paspoort is den haag centrum. Bovendien moet een kind mee bij de aanvraag en bij het ophalen van de id kaart. Ik zou er voorstander van zijn dat voor een groot stadsdeel als leidschenveen Ypenburg deze faciliteit beschikbaar blijft/weer wordt op het stadsdeel kantoor in Ypenburg. Westelijk Den Haag kent wel dichterbij huis de mogelijkheid om een id kaart aan te vragen.
Ik ben benieuwd of er meer bewoners balen van deze verschraling van de dienstverlening van de gemeente op het stadsdeelkantoor. En of BOL zich hier hard voor kan en wil maken.
vriendelijke groet.
         
Reactie : 12-04-2019 15:57:53
Heel erg vervelend dat dergelijke diensten verdwijnen in L'veen/Ypenburg. Voor het aanvragen en ophalen (heen en terug x 2) ben je zomaar 2,5 uur langer bezig. Nog los van de extra wachttijd/drukte die er in het stadhuis gaat ontstaan.
         
Reactie : 04-04-2019 15:18:12
Leidschenveen/Ypenburg moest zonodig geannexeerd worden door Den Haag.
Vervolgens worden vrijwel alle voorzieningen uit deze wijken gehaald. Politie, Brandweer, EHBO (Antoniushove) en nu ook het Stadsdeelantoor.
Ronduit schandalig, laat ons maar weer vallen onder Voorburg/Leidschendam dan zijn wij tevreden en Den Haag is van ons af!!!
         
Reactie : 29-03-2019 16:55:32
Idem voor verlengen rijbewijs. Toen ik op locatie Spui aangaf dat ik deze nieuwe aanpak lastig vond gaf de persoon aan het loket aan dat we hier vooral over moeten klagen. ‘We zijn er tenslotte voor de inwoners’. Kortom, fijn als BOL wil pleiten voor deze dienstverlening in het eigen stadsdeel
         
Reactie : 29-03-2019 16:15:21
Pff wat sluit er nou niet in de buurt 2 grote wijken ! Politie , stadsdeelkantoor , spoedeisende hulp? en nu de brandweer! Wie bepaalt dit , ongelooflijk , grote wijken met gezinnen . schandalig !!!!
         
Reactie : 29-03-2019 16:14:29
Zo worden we vanzelf een achterstandswijk!
         
Reactie : 29-03-2019 16:13:38
in een 6 maanden tijd dicht....Stadsdeel kantoor L'veen/Ypenburg, Politie bureau, Brandweer, Ziekenhuis.....? waar gaat dit naar toe....? kan iemand een keer uitleggen voordat 't verkeerd gaat qua veiligheid en wijk faciliteiten?
         
Reactie : 29-03-2019 15:50:04
Ben het hier ook mee eens, te belachelijk voor woorden, dat het is weggehaald.
         
Reactie : 29-03-2019 15:48:35
Dit is het eerste teken dat dit stadsdeel kantoor gaat verdwijnen, wordt langzaam uitgekleed zodat dit kantoor kan sluiten. Maar gemeente wij zijn een groot deel van uw gemeente en zouden het fijn vinden dat we alles hier kunnen regelen ipv helemaal naar het centrum te gaan.
         
Reactie : 29-03-2019 15:46:42
Echt heel irritant, moet nu helemaal naar het Centrum voor m’n rijbewijs verlenging. En daarna weer ophalen. Mensen in Leischenveen en Ypenburg zijn hier niet blij mee.
         
Reactie : 29-03-2019 15:45:22
Is inderdaad niet normaal, dat je tegenwoordig zo ver weg moet om een nieuw paspoort aan te vragen, vooral als je wat ouder ben.
De wijk is groit genoeg, want het was altijd druk bij het stadsdeelkantoor.
Belachelijk gewoon.
         
Reactie : 29-03-2019 15:43:24
Ook ik dacht een afspraak in te kunnen plannen voor vernieuwing van mijn rijbewijs in ypenburg. Nee hoor helaas. Ik kan naar het centrum. Handig hoor. Dat betekent 2x daar naartoe. 1x aanvragen en 1x ophalen. Leidschenveen stiefkindje van Den Haag.
         
Reactie : 29-03-2019 15:42:48
Het is al een crime om in Den Haag centrum te komen, zeker als je slecht ter been bent of met jonge kinderen..
         
Reactie : 29-03-2019 15:42:18
Ja graag BOL hard voor maken- heb me er laatst ook enorm over verbaasd.
         
Reactie : 29-03-2019 15:41:28
Echt waardeloos, helemaal als de loketten slechts open zijn tijdens schooltijden, en je dus je kind 2x een dagdeel van school moet halen, en zelf (2x) een dag vrij moet nemen omdat je een nieuw paspoort nodig hebt, en je deze niet meer in de buurt kan "regelen". Ongelooflijk!
         
Reactie : 29-03-2019 15:40:28
Idem voor verlengen rijbewijs. Toen ik op locatie Spui aangaf dat ik deze nieuwe aanpak lastig vond gaf de persoon aan het loket aan dat we hier vooral over moeten klagen. ‘We zijn er tenslotte voor de inwoners’. Kortom, fijn als BOL wil pleiten voor deze dienstverlening in het eigen stadsdeel
         
Reactie : 29-03-2019 15:39:54
a heel slecht inderdaad. Onvriendelijk, onhandig en niet milieu vriendelijk om naar Spui te moeten reizen.
Mij dunkt dat we als belasting betalers genoeg binnen brengen voor de gemeente vanuit Leidschenveen.
         
Reactie : 25-03-2019 23:35:45
Dat je kind aanwezig moet zijn bij de Anvraag en het ophalen van een paspoort of ID-kaart is logisch i.v.m. fraude gevoeligheid maar ik vind het ook belachelijk dat je voor allerlei zaken naar de andere kant van de stad of naar het centrum moet. Het gaat niet alleen om paspoort of ID.
         
Reactie : 25-03-2019 19:36:16
Dit is niet normaal. Ook extra reiskosten en reistijd .
         
Reactie : 25-03-2019 19:34:51
ik vorige week ook achter. Er zijn over heel Den Haag nog maar 4 loketten/ lokaties beschikbaar voor paspoorten. Bizar vind ik het persoonlijk wel, Leidschenveen en Ypenburg heeft toch een flinke populatie
         
Reactie : 25-03-2019 19:33:48
Vind het inderdaad belachelijk !!! Zo’n grote wijk en wat kan je dan eigenlijk nu nog wel bij het stadsdeelkantoor
         
Reactie : 25-03-2019 13:21:54
Wat een communicatie weer vanuit Gemeente,vanaf 1 Juli niet meer terecht op Stadsdeelkantoor Ypenburg-Leidschenveen voor paspoort/ID en Rijbewijs,ik moet rijbewijs verlengen mag ik nu al(1 April en dit is geen grap) naar stadsdeelkantoor Escamp,45 min.reistijd(snorscooter,ik heb geen auto) voor afspraak van 5 min.en dat dan ook weer op het op te halen.
Werkelijk BELACHELIJK!!!
         
Reactie : 25-03-2019 12:55:28
Helemaal mee eens.

Voornamelijk dat je kind mee moet boj aanvraag en ophalen. Het is dat ik bijna naast het centrum gemeente huis werk maar fan bog niet handig als ik mijn kind moet meebrengen,mijn kind terug moet brengen naar Leidschenveen en dan weer terug naar centrum nasr werk. Hoe onhandig. Belachelijke situatie en zou fijn zijn als het gewoon op oude locatie kan.
         
Reactie : 25-03-2019 12:51:41
ik wil dat soort dingen even snel geregeld hebben. En tussen de dingen door. Moet nu Savonds gaan. Zooo geen zin in
         
Reactie : 25-03-2019 12:50:49
Vond het eerst ook balen. Maar ach die ene keer in de zoveel jaar naar het centrum moet kunnen toch. Ov is top geregeld en met de auto parkeer je er recht onder en stap je zo de lift in. De ouderen die echt de deur niet uit kunnen (verzorgingshuis etc) of geen familie heeft die even met ze kunnen gaan daar komt de gemeente bij langs op lokatie.
         
Reactie : 25-03-2019 12:50:10
3 weken geleden scooter rijbewijs voor mijn dochter aangevraagd. Kon alleen op de Leyweg, Centrum en nog ergens in Den Haag. In ieder geval vér uit de omgeving van Leidsenveen. Zó niet handig!!!Het zou toch wel weer makkelijk zijn, dat ze het loket hier voor openhouden in Leidsenveen/Ypenburg. Veel makkelijker te bereiken!
         
Reactie : 25-03-2019 11:57:40
En ik toch altijd denken dat de gemeente er was voor de burger...... We betalen toch genoeg, dacht ik zo.
         
Reactie : 25-03-2019 11:56:55
Ik kwam er ook achter. Ik moet m’n nieuwe rijbewijs ook aanvragen in het centrum. Leidschenveen/ ypenburg was veel makkelijker en sneller gegaan.
         
Reactie : 25-03-2019 11:42:41
Bij de aankondiging heb ik mijn ongenoegen al kenbaar gemaakt. Het is te gek voor woorden dat het stadsdeelkantoor er alleen nog maar is om ....., ja wat blijft er eigenlijk nog over? De gemeente zou zich meer servicegericht moeten opstellen in plaats van andersom! Ik hoop echt dat BOL hierin wat voor ons kan betekenen.
         
Reactie : 25-03-2019 11:41:46
Uhhh 1x in 10 jaar? Ook de andere zaken gaan naar den haag c en escamp he. En denk even mee aan de ouderen die slecht ter been zijn.
         
Reactie : 25-03-2019 11:40:10
Dit kon altijd wel hij het stadsdeel kantoor, waardeloos dat dat nu niet meer kan
         
Reactie : 25-03-2019 11:40:50
Echt waardeloos, helemaal als de loketten slechts open zijn tijdens schooltijden, en je dus je kind 2x een dagdeel van school moet halen, en zelf (2x) een dag vrij moet nemen omdat je een nieuw paspoort nodig hebt, en je deze niet meer in de buurt kan "regelen". Ongelooflijk!
         
Reactie : 25-03-2019 11:39:39
dus voor nieuwe id moet je naar centrum
         
Reactie : 25-03-2019 11:37:15
Dit is krankzinnig! Totaal niet over nagedacht voor de verandering
         
Reactie : 25-03-2019 11:38:25
1x in de 10 jaar naar centrum Den Haag is ook niet een enorme ramp...
         
Reactie : 25-03-2019 11:39:01
Owe vorige maand nog voor het hele gezin paspoorten gehaald in Leidschenveen Ypenburg , kan gelukkig 10 jaar vooruit .
         
Reactie : 25-03-2019 11:37:48
Altijd online kijken voor wijzigingen bij de gemeente. Mijn partner ging eerst online kijken. Daar had hij gezien dat de gemeente kantoor bij ons niet actief is bij het verstrekken van documenten. Wel balen
         
Reactie : 25-03-2019 11:36:35
Belachelijk !!
         
Reactie : 25-03-2019 11:36:10
Ik dacht dat je tot juli nog terecht kon voor paspoorten/ID. Zo ie zo belachelijk dat ze het gaan sluiten
         
Reactie : 25-03-2019 11:35:35
Het is al een crime om in Den Haag centrum te komen, zeker als je slecht ter been bent of met jonge kinderen..
         
Reactie : 25-03-2019 11:34:20
Again Ypenburg not worth a police station and now regular duties at the gemeente...since when did we vanish off the earth !!!
         
Reactie : 25-03-2019 11:34:59
Nee maar het was druk genoeg hier en het gebouw staat er toch
         
Reactie : 25-03-2019 11:33:37
Dit is het eerste teken dat dit stadsdeel kantoor gaat verdwijnen, wordt langzaam uitgekleed zodat dit kantoor kan sluiten. Maar gemeente wij zijn een groot deel van uw gemeente en zouden het fijn vinden dat we alles hier kunnen regelen ipv helemaal naar het centrum te gaan.
         
Reactie : 25-03-2019 11:32:59
Echt heel irritant, moet nu helemaal naar het Centrum voor m’n rijbewijs verlenging. En daarna weer ophalen. Mensen in Leischenveen en Ypenburg zijn hier niet blij mee.
         
Reactie : 25-03-2019 11:31:34
Kwam ik vorige week ook achter. Er zijn over heel Den Haag nog maar 4 loketten/ lokaties beschikbaar voor paspoorten. Bizar vind ik het persoonlijk wel, Leidschenveen en Ypenburg heeft toch een flinke populatie
         
Reactie : 25-03-2019 11:30:57
Ja graag hard voor maken- heb me er laatst ook enorm over verbaasd.
         
Reactie : 25-03-2019 11:30:15
Vind het inderdaad belachelijk !!! Zo’n grote wijk en wat kan je dan eigenlijk nu nog wel bij het stadsdeelkantoor
         
Reactie : 25-03-2019 10:41:44
Leidschenveen is in het verleden al achtergesteld door Den Haag jaren moeten wachten op winkelcentrum en alle andere mogelijke faciliteiten maar waren wel melkkoetje. Nu hebben we dat en wordt het weer afgenomen door bezuinigingen. Schande. En als we dan naar Mariahoeve of dichterbij kunnen. Nee escamp of den haag centrum.

Ik heb al een klacht ingediend bij Den Haag. Laten ze een medewerker terug bellen die alleen maar erop hamerde dat hij ook zielig was en voortaan naar dh centrum moest. Wtf is men mee bezig.
         
Reactie : 25-03-2019 10:38:04
En het geldt niet alleen voor Paspoort of ID-kaart, maar ook voor rijbewijs. En het schijnt dat er straks nog maar bij 2 locaties deze documenten kunnen worden aangevraagd. Centrum en Segbroek. Hier mag de Gemeente inderdaad nog eens wat (langer) over nadenken.
         
Reactie : 25-03-2019 09:39:45
Idd, alles moet digitaal tegenwoordig en of t nou zo veilig is om dit soort documenten met de post te versturen?? Ik vraag t me af. Men zegt wel van wel, maar er gaat nog heel veel mis qua IT en verzending. Dus open dat loket!!!
         
Reactie : 25-03-2019 09:25:16
het is inderdaad verre van klantvriendelijk/servicegericht dat dergelijke zaken gecentreerd zijn.
Ook ik kan voor het verlengen van mijn rijbewijs (dat nog geen 5 minuten tijd vergt) vanuit Leidschenveen naar het Spui!!!
         
Reactie : 25-03-2019 09:03:05
Ik heb 3 kinderen en ben het dan ook eens met de schrijver! Het moet echt terug dat we onze idd daarbinnen aanvragen. Ik vind DH centrum ook 3x niets die balies en dat masale. Heb altijd het gevoel dat ik moet omkijken of er niemand in me nek staat te hijgen.
         
Reactie : 25-03-2019 09:03:02
Echt verkeerde manier van bezuinigen.. toch niet normaal dat ouderen en ouders met kleine kinderen naar Den Haag centrum moeten hiervoor!
         
Reactie : 25-03-2019 09:02:30
Belachelijk. Ik vind dat dit gewoon moet blijven, Leidschenveen, Ypenburg en Nootdorp zijn groot genoeg om een eigen punt hiervoor te hebben. Het past ook totaal niet binnen een duurzaamheidsbeleid. Ik rij er nu op de fiets naar toe en straks zal ik met de auto gaan. Net als vele anderen vermoed ik.
         
Reactie : 25-03-2019 08:32:45
Moet zeker mogelijk zijn om in de eigen stadsdeel een paspoort aan te vragen.
         
Reactie : 25-03-2019 08:30:53
Ik vind het ook niet netjes . Gemeente den haag kijk hier nog eens naar.
         
Reactie : 25-03-2019 08:29:55
Ben het helemaal met schrijfster eens. Leidschenveen en Ypenburg zijn veel burgers. Ik vond Ypenburg al best ver weg.
vriendelijke groet.