Volgend artikel Vorig artikel

50.000  EURO voor Leidschenveen Juryrapport.


Geplaatst op 03-07-2018 17:26



De 7 koppige jury bestaande uit bewoners uit Leidschenveen die zich aangemeld hadden aan het woord:

De keuze
Het maken van een goede keuze was een flinke taak. Vijf juryvergaderingen, een fietsrondje door Leidschenveen en twee gesprekken met de gemeente over de randvoorwaarden en haalbaarheid gingen eraan vooraf.
Dit waren onze overwegingen: 
Wat kan binnen het budget? 
Wat kan nog dit jaar gerealiseerd? 
Wat heeft geen jaarlijks onderhoud door de gemeente nodig? 
Wat is überhaupt iets voor de gemeente om te op te pakken en hoeven wij als jury niet mee te nemen in ‘dit vraagstuk’? 
Wat bestaat al?
 En wat wordt al georganiseerd in Leidschenveen? 
Met welke plannen bereiken we zoveel mogelijk doelgroepen: kinderen, jeugd, volwassenen, ouderen, invaliden, enz. 

De lijst van goede en uitvoerbare ideeën werd tijdens het proces steeds korter. Een finale stemronde heeft uiteindelijk bepaald welk idee voor uitvoering in aanmerking zal komen.

We beseffen ons dat we niet iedere bewoner van Leidschenveen blij maken met onze keuze, maar hopelijk wel de meeste. Het zou mooi zijn als iedereen op den duur hun ideeën vervult ziet, zij het niet allemaal middels deze subsidie.

Lees het hele juryrapport en de uitkomst.....



******

Onderstaand een kleine samenvatting van rapport
Het winnend idee
  
‘Social corner’. Een zitplek of zitjes met tafel waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar kunnen afspreken, kunnen uitrusten, van het uitzicht genieten, een boekje kunnen lezen, van een picknick genieten enzovoorts. 

De jury denkt dat dit idee de sociale samenhang van Leidschenveense bewoners zal bevorderen.

Elke wijkdeel van Leidschenveen zou zo’n social corner moeten krijgen. Wij hebben al wat suggesties gedaan voor mogelijke plekken. Een nadere inventarisatie bij omwonenden zal moeten uitwijzen of zij instemmen met die plekken of dat ze andere locaties beter geschikt vinden.
Afhankelijk van de gekozen plek, kan het type zitplek of tafels  met zitjes  worden gekozen  uit de ‘gemeente  catalogus’.

Aanvullend  stelt de jury voor dat er betonnen varianten gekozen worden.Zodat deze beschilderd kunnen worden door meerdere (liefst  Leidschenveense) kunstenaars in samenwerking met kinderen van de nabij  gelegen scholen.Eventueel met een aanvullende subsidie door bijvoorbeeld door fonds 1818.


Eervolle vermelding 
 ‘Drive-in’.Een openlucht bioscoop toegankelijk voor ‘alles watrolt’,inclusief rolstoelers en scootmobielen.  

Er is erg veel animo voor een event.
De Drive-in  kan als kapstok dienen voor verschillende geuite ideeën. Een dagprogramma vanaf de middag kan ruimte bieden aan activiteiten voor jong en oud. Zoals een roller-­‐disco,foodtrucks,een markt en natuurlijk een vertoning van een film. Een dergelijk eventis in 2018  helaas niet meer haalbaar. Maar de gemeente is heel enthousiast over dit idee. 
Wij  hopen dat het volgende zomer kan worden uitgevoerd uit een ander gemeentebudget eventueel aangevuld door een sponsor. Wie weet wordt dit dan zo’n succes dat dit een jaarlijks terugkerende happening zal worden.

Hopelijk hebben we een keuze gemaakt waar de meesten van u zich in kunnen vinden.
****  

Wij danken de jury voor hun inzet en al het werk dat er verricht is en nog gaat komen met de uitwerking van het gekozen project.  
   
*********


Volg al het nieuws van Leidschenveen op nieuws Leidschenveen


Gerelateerde berichten

07-08-2018 09:29
Voortgang Keuze jury voor 50.000 euro Sociale Corners in Leidschenveen.
13-05-2018 12:21
Totaal 354 ideeën binnengekomen voor besteding 50.000 euro voor Leidschenveen. Inschrijving is gesloten
28-04-2018 11:23
Zeer veel ideen binnengekomen, U kunt nog tot 13 mei creatieven of bijzondere ideeen insturen.
14-04-2018 17:13
Zaterdag 14 april stonden vrijwilligers van BOL in het winkelcentrum met de vraag: Wat gaan we doen met de 50.000 euro
12-04-2018 14:26
Zaterdag 14 april, mogelijkheid om uw idee voor 50.000 euro nog aan ons te laten weten. Vrijwilligers staan in winkelcentrum