Bradley Macquiné, hij is 17 jaar uit Ypenburg en doet mee aan de TMO Business Battle.

Geplaatst op 24-12-2015 15:06
Bron           Bewerking: Dick Muijs


17- jarige uit Ypenburg kiest vergrijzing bij ouderen als maatschappelijke trend voor battle om studiebeurs

Zijn naam is Bradley Macquiné, hij is 17 jaar en  doet mee aan de TMO Business Battle.  Hij is een aankomend ondernemer, perfectionist en hij  heeft een passie voor zowel Fashion als Business.

Vastberaden is hij vorige maand begonnen aan deze wedstrijd, die hem een plekje zou kunnen verschaffen voor de studie waar hij al jaren met bewondering de open dagen van bezoekt. “ Deze wedstrijd was voor mij de gouden wikkel naar de particuliere studie, die anders onbetaalbaar zou zijn.” zegt hij. 

“In de vorige opdracht was het de bedoeling dat ik een maatschappelijke trend spotte, die niet doorgewerkt was in de mode-industrie. Ik koos vergrijzing als mijn trend, hiermee kon ik een doelgroep benaderen die vaak (onterecht) buiten de boot valt. 
Ik begon een fashionconcept genaamd Forever Young, omdat de ouderen van nu niet meer de ouderen van vroeger zijn. 

Er valt goed in te spelen op deze nieuwe groep ouderen, denk aan een stukje eenzaamheid, de beleving en hun hele eigen voorkeur op het gebied van kleding”, aldus Bradley.

Vanwaar die fascinatie voor ouderen vraag ik hem. Bradley:” de ouderen van vandaag de dag zijn niet meer te vergelijken met de ouderen van vroeger. Ze doen veel meer in en voor de samenleving  en ook op Social Media zijn ze actief. 

Maar lang niet overal wordt er met hen rekening gehouden.  Winkels zijn vaak rolstoelonvriendelijk, er is soms te harde muziek. Bovendien zouden winkels een plek moeten creëren waar ouderen kunnen zitten om contact met elkaar te hebben. 
Krijg wel eens het idee dat wanneer je oud bent je niet meer voor vol wordt aangezien en daarom ook niet meer interessant. Een volkomen onterecht oordeel en daar wil ik iets aan doen”, aldus de 17-jarige Bradley!

Inmiddels ben ik bij de laatste opdracht aanbeland en moet ik in de huid van mijn doelgroep kruipen en kijken hoe ik mijn fashionconcept zo goed mogelijk kan promoten.


 Als tweede deel van de opdracht is het de bedoeling dat ik mijn concept onder de aandacht breng”, zo vervolgd Bradley.  

 Wilt u reageren op zijn verhaal of heeft u zelf een idee of suggestie? 

Mail dan naar één van de onderstaande adressen.  

Bradley ontvangt graag reacties op zijn verhaal.   


****************